Verkiezingsprogramma 2022

Het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezing van maart 2022 is een document geworden waar wij trots op zijn. Met passie en de nodige ambitie hebben leden, experts en ervaren politici samen met ons gewerkt aan een stuk dat perspectief biedt. Het document laat zien wat voor D66 Berg en Dal belangrijk is en waar we voor gaan!

Berg en Dal is een mooie gemeente met meer dan 35.000 inwoners die leven en wonen in 13 kernen verspreid over een ruim gebied. Voor D66 zijn alle inwoners de moeite waard. Wij hebben aandacht voor alle kernen en streven naar optimale leefbaarheid. Daarnaast kunnen wij bogen op de kennis en het gedachtegoed van onze partij, D66, waarbinnen wordt samengewerkt op regionaal (Rijk van Nijmegen), provinciaal (Gelderland) en nationaal niveau.

Wij zijn duidelijk in wat we nastreven om onze gemeente sterker te maken en zetten ons in voor een gemeente waarin iedereen zich vrij voelt maar we tegelijkertijd niemand laten vallen. Iedereen is gelijk en verdient dezelfde kansen, op het gebied van onderwijs, zorg en inkomen. Daarnaast werken we ook aan een duurzamere omgeving, goed wonen en een aantrekkelijk Berg en Dal voor toeristen en bedrijven. Zeggenschap staat bij ons centraal, dus wij willen meer inspraak en participatie bij belangrijke thema’s en treden op tegen onrecht, ter verdediging van een open en inclusieve maatschappij.

Als democraat en lijsttrekker ben ik enthousiast over ons programma en wil ik me graag met het D66- team inzetten om een zichtbare bijdrage te leveren aan het besturen van onze mooie gemeente Berg en Dal.

Ik hoop op u te mogen rekenen!

Jos Verstegen
Lijsttrekker D66 Berg en Dal

Download of bekijk hier het verkiezingsprogramma van D66 Berg en Dal

De samenvatting van het programma lees je hier.

Gepubliceerd op 06-12-2021 - Laatst gewijzigd op 21-12-2021