woensdag 15 mei 2019

D66 Berg en Dal – Over grenzen

Tank jij wel eens net over de grens, of doe je wel eens je boodschappen in Kranenburg? Je kunt het je bijna niet voorstellen maar nog niet zo lang geleden ging dat niet zo gemakkelijk. Voor wonen, leven en werken langs of over de grens is het essentieel dat dit zo soepel mogelijk gaat. Juist in Berg en Dal is Europa dichtbij!

Daarom ging jongste fractielid Sam uit Millingen, samen met fractievoorzitter Tessa de grens over om met mensen in gesprek te gaan over Europa.

“Wat vaak genoemd werd is de vanzelfsprekendheid en het gemak van het oversteken van de grens,” vertelt Sam over de dag in Kranenburg. “Er heerst vooral een positief gevoel over Europa. En mensen staan er niet vaak bij stil, het lijkt vanzelfsprekend!” “Maar er werden ook zorgen geuit over té open grenzen”, vervolgt Sam. “Veel mensen gaan stemmen die we spraken, maar niet iedereen. Vreemd, want veel onderwerpen houden hier niet op bij de grens”.

Reizen, werken, gezond leven en ondernemen over de grens: daar komt best wat bij kijken. Dat dit goed geregeld wordt, is belangrijk voor veel inwoners van onze gemeente.

Op 23 mei zijn de verkiezingen. D66 is vóór Europa, wij zijn optimistisch over onze toekomst in een nog vrijer, schoner, veiliger en welvarender Europa. Voor een sterk Nederland hebben we niet minder, maar juist méér Europa nodig. Daarom was, is en blijft D66 de meest pro-Europese partij. Kies 23 mei voor Europa. Stem D66!

Meer weten over de standpunten en visie van D66, klik hier.