donderdag 20 november 2014

D66 vertegenwoordigd in gemeenteraad Berg en Dal!

D66 is de komende raadsperiode vertegenwoordigd in de gemeenteraad van de nieuwe gemeente Berg en Dal. Lijsttrekker Evert Ruiter is trots op het resultaat: ‘We hebben een goede, inhoudelijke campagne gevoerd met een fijne groep mensen. Ik wil iedereen die op ons gestemd heeft vooral bedanken voor het vertrouwen. We zijn blij dat de kiezer onze boodschap heeft gewaardeerd en die heeft vertaald naar een zetel in de gemeenteraad. Daar ga ik me keihard inzetten om van de nieuwe gemeente een toekomstbestendige gemeente te maken met solide financiën, lage lasten en veel groen.’

Verdubbeling

Ten opzichte van de laatste verkiezingen in de gemeente Ubbergen verdubbelde D66 gisteren zijn aantal stemmen. Ruiter: ‘Dat mag je best een opmerkelijke prestatie noemen. In tegenstelling tot veel gevestigde partijen hadden wij nog geen zetels in Groesbeek en Millingen. Dat we toch vanuit een sterke basis in Ubbergen hebben kunnen groeien naar een zetel in de nieuwe gemeente Berg en Dal stemt mij dan ook tevreden’, aldus de D66-lijsttrekker. ‘Nu is het zaak de komende jaren voort te bouwen, zodat we in alle kernen een stabiele basis kunnen ontwikkelen.’

Berg en Dal